Виховна діяльність

Метою виховного процесу є:

  • забезпечення єдності навчання та виховання в розвитку професійної і психологічної підготовки студентів;

  • всебічна підготовка майбутніх фахівців в галузі освіти і науки, до творчої праці, підкріпленої глибоко-моральним усвідомленням її необхідності;

  • координування зусиль класних керівників навчальних груп;

  • створення та вдосконалення педагогічних засобів, форм і методів виховної роботи;

  • підготовка свідомої інтелігенції, оновлення і збагачення інтелектуального генофонду нації;

  • формування в студентській молоді чіткої громадянської позиції, віри у верховенство Закону, який є гарантією свободи;

  • створення умов для розвитку загальної культури студентства, збагачення його естетичного досвіду;

  • розвиток в студентській молоді правової, духовної, художньо-естетичної, трудової, екологічної культури.

Основними завданнями виховного процесу є:

  • морально-психологічне забезпечення навчання;

  • профілактика правопорушень;

  • інформаційне забезпечення;

  • культурно-виховна і просвітницька робота;

  • соціальна робота.

Основними принципами виховного процесу є:

  • державна і патріотична спрямованість в виховному процесі;

  • повага до особистості, конституційних прав і свобод студентів, орієнтація та ідеали демократії і гуманізму, загальнолюдських моральних цінностей;

  • безперервність та спадкоємність у виховному процесі та органічне поєднання національних, історичних та культурних традицій;

  • конкретність та узгодженість змісту, форм і методів виховного процесу;

  • об’єктивно-науковий підхід до планування та здійснення виховного процесу.

Характеристика:

Виховна робота в школі проводиться згідно з затвердженим планом виховної роботи на навчальний рік. Перспективний план виховної роботи спрямовано на реалізацію кращих традицій школи, існуючого досвіду з урахуванням стану матеріально-технічної бази навчального закладу в рамках єдиної системи навчально-виховного процесу.

Виховна робота здійснюється загальними для виховної діяльності методами, а саме:

  • методи інформації (візуально-слуховий, словесний, метод пошуків);

  • сугестивні методи (від лат. навчаю, навіюю) (метод прикладу, авторитету);

  • метод організації практичної діяльності, стимулювання та гальмування певної поведінки (громадська думка, заохочення, покарання).

Серед методів і форм виховання учнівської молоді пріоритетна роль належить активним методам, що базуються на демократичному стилі взаємодії. До таких методів належать: ситуаційно-рольові ігри, метод відкритої трибуни, соціально-психологічні тренінги, інтелектуальні аукціони, “мозкові атаки”, метод аналізу соціальних ситуацій з моралістичним характером. Крім цих методів доцільно долучити і традиційні: бесіди, диспути, лекції, семінари, різні форми роботи з книжкою, періодичною пресою та інші масові, групові заходи та індивідуальна робота.

Напрямки виховної роботи:

  1. Національно - патріотичне виховання;

  2. Інтелектуально – духовне виховання;

  3. Громадянсько – правове виховання ;

  4. Моральне виховання;

  5. Екологічне виховання;

  6. Естетичне виховання;

  7. Трудове виховання;

  8. Фізичне виховання.

Задачами виховного процесу є:

  • Формування національної свідомості, любові до рідної землі та свого народу;

  • Виховання правової культури: повага до Конституції, законодавства України, державної символіки, знання та дотримання законів;

  • Виховання поваги до батьків, людей похилого віку, культури та історії рідного краю.

Планування виховної роботи базується на нормативних документах:

  • Конституція України;

  • Закони України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про загальну середню освіту»;

  • Закон «Про охорону дитинства»;

  • Закон України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;

  • Закон України «Про захист суспільної моралі»;

  • Указ Президента України «Про основні напрямки реформування вищої освіти в Україні»;

  • Наказ Міністерства освіти і науки, Міністерства охорони здоров’я України «Про посилення роботи щодо профілактики захворюваності дітей у навчальних закладах та формування здорового способу життя учнівської та студентської молоді»;

  • Концепція національно-патріотичного виховання молоді;

  • Концепція громадського виховання;

  • Концепція національного виховання студентської молоді;

  • Конституційні засади гуманітарної освіти (вища школа) та інших нормативних документів з проблем освіти і виховання дітей та молоді в Україні;

  • Національна доктрина розвитку освіти в України;

  • Закон України «Про вищу освіту» відповідно до державних стандартів освіти, наказів і рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо організації виховної роботи;

  • Національна програма «Діти України»;

  • Державна програма розвитку фізичної культури та спорту в Україні;

  • Конвенція про права дитини.

План виховної роботи містить у собі основні заходи організаційного й змістового характеру. Мета плану виховної роботи - координація та інформування всіх суб’єктів виховного процесу, на основі якого складаються плани виховної роботи класних керівників.


Копія "Виховна та позакласна робота. Звіт.docx"
Копія "Місячники.docx"
Копія "План ради.docx"